Avaa valikko Valikko
jasper.fi/ajankohtaista

Ajankohtaista

Tuotteet 1-3 / 9

Sivu:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Nouseva


Meillä on tähän ratkaisu! Proglassin automaattinen tuulilasinkorjauslaite korjaa kiveniskemät virheettömästi ja vaivattomasti työaikaa säästäen. Tietokoneeseen integroitu korjausjärjestelmä suorittaa kaikki työvaiheet automaattisesti. Ainoa manuaalinen osaamista vaativa työvaihe asentajalle on ylimääräisen hartsin poisto ja kiillotus.

Laite on erittäin helppokäyttöinen. Sisäänrakennettu värinäyttö antaa käyttäjälle selkeät step-by-step -ohjeet ja pitää ajantasalla korjausprosessin etenemisestä. Kiveniskemien korjaaminen on helppoa ja nopeaa, ja se onnistuu kaikilta asentajilta tämän laitteen avulla. Automaattisten ali- ja ylipainesyklien kautta lopputulos on aina hyvä. 360 sekunnin painesyklien jälkeen nopea UV-LED-kovetus hartsille kestää vain 50 sekuntia ja kokonaistyöaika kiveniskemän korjaukselle on vain noin kahdeksan (8) minuuttia! Laitteella saat korjattua isojakin kiveniskemiä jopa 13 mm asti. Saatavana kolmen metrin jatkoletkut kuorma-autoihin.

Tämä tuote kannattaa ottaa harkintaan! Automaattisella tuulilasinkorjauslaitteella teet helppoa lisämyyntiä ja parannat asiakaskokemusta tarjoamalla asiakkaalle huollon kuin huollon yhteydessä myös kiveniskemien korjauksen. Tuulilasinkorjauslaite tekee työn automaattisesti vaikkapa öljyn- tai renkaanvaihdon aikana.













1. Lähtötilanne

Yleisesti haasteellisena pidetty moottorin lohkon halkeama. Kuljetusvaurio. Lähdettiin kartoittamaan mahdollisuutta korjaushitsaukseen. Tärkeää ottaa huomioon, suunnittelu:

  • Avaus pitää pystyä tekemään läpi, jotta saadaan kestävä hitsi. Muuten on suuri vaara hitsin uudelleenhalkeamiselle.
  • Paras tapa tässä keississä on avata molemmilta puolilta ns. X-railo, jolloin molempien puolien hitsit kohtaavat toisensa.
  • Railon päihin tulee porata reikä, jotta hitsauksen aiheuttama lämpölaajentuma ei jatka halkeamaa.
  • Valurautaa hitsatessa on valittavana kaksi vaihtoehtoa. Joko siten, että koko kappale lämmitetään punahehkuiseksi, hitsataan kuumana ja jäähdytetään rauhallisesti uunissa/villoissa, puulaatikossa. Vaihtoehtona ns. kylmähitsaus, jossa hitsataan max aineen vahvuisia hitsejä ja kappaleen annetaan jäähtyä n. 100°C asteeseen palkojen välillä. Näin vältytään hiilen ajautumisesta ns. rajapintaan, jolloin raja-alueelle syntyisi kova hiilipitoinen raja-alue.
  • Valittiin kylmähitsausmenetelmä kappaleen koon johdosta, koska lämmittäminen olemassa olevilla laitteilla olisi mahdotonta.
  • Todettiin, että hitsausta helpottaa se, että kappaletta voi käännellä, vaikkakin se on hidasta. Näin ollen vältyttiin asentohitsaukselta ja päästään tekemään hitsaus ns. jalkoasennossa.
  • Todettiin, että työhön kuluu n. 16 tuntia (2 työpäivää).


2. Avaus suoritettu suunnitelman mukaisesti

  • Alkuavaus voidaan suorittaa esim. kulmahiomakoneella/ hiontakivellä ym. Kivistä ja katkaisulaikoista jää kuitenkin hitsausta haittaavaa kiveä tms. materiaalia pintaan, joten avauksen viimeistely suoritettiin ns. pyörivällä koneviilalla (min 5 mm), jota suositellaan avausten viimeistelyyn. Koneviilalla saadaan paras mahdollinen hiiletön pinta hitsausta varten.
  • Railojen päihin porataan reikä, jotta halkeama ei jatkuisi hitsatessa.


3. Hitsaaminen

  • Pidetään kappale "kylmänä" hitsattiin max. aineenvahvuisina palkoina. Aloitettiin päädystä, joka koneistettiin heti "tasoon". Päädyn pikku huokosia ei täytetty, koska päätyyn tulee tiiviste ja tiivisteliima.
  • Hitsauslisäaine Certanium 889 tarttui materiaaliin hyvin, eikä halkeillut hitsauksen aikana.
  • Jatkettiin sisäpuolen hitsausta siten, että kappale pysyi "kylmänä", max aineenvahvuisina palkoina ns. taka-askel tekniikalla, kunnes saatiin täyteen.
  • Kuonaa poistettaessa "venytettiin" hitsejä vasartamalla sekä ns. neulahakkurilla.
  • Jatkettiin ulkopuolen hitsausta samalla metodilla, kunnes saatiin täyteen.


4. Koneistus

  • Koneistettiin kappale käsin mm. vingulla ym. sekä venyteltiin vielä lopuksi neulahakkurilla, jolla saatiin myös pinta valuraudan kanssa yhteneväisen näköiseksi.
  • Lopuksi kappale maalataan ja moottori kasataan.




Myyntiedustajan alkutaival

14.4.2021 23.00

Kyllä voi aika mennä nopsasti, huh huh... Vastahan mä olin perehdytyksessä Ylöjärvellä ja nyt on puoli vuotta takana pitkin poikin Kaakkois-Suomea. Vähän jänskätti miten hommat lähtee sujumaan, edeltäjä oli jo lähtenyt talosta kun aloitin, joten piti ihan itse rakentaa koko paletti alusta alkaen kasaan.

Näin kuusi kuukautta myöhemmin voi sanoa, että ihan turhaan jänskätti, en muista olenko koskaan missään työpaikassa saanut niin paljon tukea, apua, neuvoja jne. kuin Jasperilla. Ihan huippu porukkaa talossa, voi soittaa ihan milloin vaan ja jeesiä saa ihan heti. Näkee kyllä kuinka paljon aikaa ja vaivaa Jasperilla on koko homman rakentamiseen käytetty vuosien saatossa ja näin uutena kaverina se on iso juttu, kun voi keskittyä ihan täysillä itse työhön, kaikkien työkalujen ollessa valmiina ja tuotteiden ollessa huippu luokkaa.

Itse jokapäiväinen työ on erittäin itsenäistä, päivät vierähtävät asiakkailla käydessä, etukäteen tehtyä suunnitelmaa noudattaen. Jokaiseen päivään kuuluu kampanjatuotteiden esittely asiakkaille sekä demojen tekeminen. Myös uutuuksien esittely, asiakkaalle mahdollisesti sopivien heille entuudestaan tuntemattomien tuotteiden esittely sekä rikkana rokassa myös erilaisten niin pienten kuin vähän suurempienkin ongelmien tai haasteiden ratkominen asiakkaan kanssa, esimerkkinä vaikkapa rikkoutunut ilmaletku tai rikkoutunut porakone.



Ei ole niin pientä tahi suurta asiaa mitä emme yrittäisi asiakkaan kanssa ratkoa, näin syntyy pitkäaikaisia ja vahvoja asiakkuuksia. 

Jokainen päivä on erilainen, aamulla herätessä ei koskaan tiedä mitä päivä tuo tullessaan ja se tekee omalta osaltaan työstä mielenkiintoisen ja hauskan, pitää mielen virkeänä ja skarppina, kun ei koskaan tiedä mitä asiakkaat pään menoksi keksivät, oli se sitten asiakaskäynti tai asiakkaalta tuleva puhelu.

Pitkään myyntityötä ja asiakaspalvelua tehneenä olen pitänyt omina ohjenuorina rehellisyyttä, täsmällisyyttä, älä lupaile enempää mitä oikeasti kykenet toteuttamaan sekä hoida asiat mahdollisimman nopeasti alusta loppuun.

Työ on alkanut hiljalleen sujumaan, ainakin omasta mielestäni… :D Paljon on ollut opittavaa ja sitä riittää vielä pitkälle horisonttiin. Iso kiitos koko hienolle Jasperin porukalle niin toimistolla kuin kentällä.

Eipä unohdeta myöskään ihan huippuasiakkaita, jotka ovat ottaneet noviisin todella hienosti vastaan. Mikä on töitä immeisen tehdessä, kun on huipputiimi ympärillä ja todella mahtavat asiakkaat, joilta on saanut myös paljon tukea, oppia ja neuvoja. Kiittää ja kumartaa hän.

- Nico Eskola / Kouvola auto -

Tuotteet 1-3 / 9

Sivu:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Nouseva

Back to top